fredag 29 juni 2012

En kort fiske- och fototur

Vi gick hela familjen ner till dalälven och Ullvi brygga för att fiska, själv höll jag mig till fotandet. Jag har klagat över att vi har så dålig kamera och att vi måste köpa en ny, för bilderna blir så dåliga. Det visade sig att de där inställningarna, de kan man ändra på, och då kan de bli både skarpare och färgtydliga bilder, tänka sig!

Vy över Ullvi båtplats
Det var riktigt roligt att testa lite olika inställningar och objekt. I alla fall de som står still.

Prinsesskorna på bryggan
Kameran är rätt ok trots allt. Jag vill ändå ha en ny kamera! Eller skulle en fotokurs duga också?

Nej, vi fick ingen fisk, men det var en fin och mysig tur till vattnet i alla fall.

5 kommentarer:

  1. Se där - det ser ju faktiskt ut som sommar =)

    Fotokurs vore inte så dumt. Kanske ska vi tipsa Fritidsföreningen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Svarar mig själv. Jösses det låter ju som om jag tycker att du borde gå en fotokurs. Var förståss inte alls så jag menade *skäms lite*

      Radera
  2. Hahahaha, underbart Pia! Jag förstod vad du menade (bilderna är ju så snygga så jag kunde ju absolut inte tänka mig att du ansåg att det var något fel på dem! ;-))
    Ja, jättebra idé!!!!

    SvaraRadera
  3. Du kanske vill fynda en hyvens systemkamera? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaha, kan det vara så att hon tänker göra sig av med den?! Jag hör av mig till dig! :-)

      Radera