söndag 10 juni 2012

Sjalar sjalar sjalar


Rubriken ska läsas med melodin till "sommar sommar sommar".
Eller skulle jag haft rubriken "Köp en sjal annars får du en snyting"?!
Haha, vilken tönt- och tantvarning.

Hur som helst, jag har virkat en hel del härliga sjalar på sistone. De är sköna att vira in sig i, speciellt på de svala sommarkvällarna.


Det är tur att jag har så fina fotomodeller som kan visa hur sjalarna ser ut på.



Under vecka 24 kommer det att vara sjalveckaLust och hjärta. Dels har vi 25% rabatt på alla sjalar och köper du minst två sjalar, får du dessutom ett tändsticksfodral på köpet! Läs mer om det i Bloggen Lust & hjärta

Man vet ju aldrig med den svenska sommaren, om den blir varm, kall eller både och så samma dag. Det är väl det som är tjusningen med alla våra årstider och temperaturväxlingar. Några av sjalarna är virkade i garnet Stella, som är en härlig blandning av mohair, ull och akryl. Jag köpte det på Sticklust, en garnbutik på nätet som jag varmt kan rekommendera! Bra priser och snabb leverans.

Idag har jag haft storstädning av hall och kök. Vinterkläder har förflyttats till klädkammaren och kökslådorna har tömts på skolscheman, skol- och musikinformation etc. Nu är det sommarlov!

Åsa

2 kommentarer:

  1. Ack den som hade en klädkammare att hänga undan vinterkläderna i. Tyvärr bor vi i en skokartong utan något som helst utrymme för såna utsvävningar. Funderar på att trycka ner rubbet i kartonger och ställa upp dem på vinden. GE MIG UTRYMME!!!! =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, stackare! Du får önska dig en friggebod. Antingen flytta ut i den själv (glöm inte att värmeisolera då) eller hänga ut kläder i! :)

      Radera