onsdag 13 juni 2012

Dopklänning med tillbehör är klar

Nu har jag äntligen gjort klart dopklänningen. När vår yngsta skulle döpas (hon fyller snart 8 år, glurp, vad det går fort) så fanns det inte så många dopklänningar att välja bland på Pastorsexpeditionen. Jag tänkte då att jag skulle sy en dopklänning och skänka församlingen senare. Det tog nästan 8 år för mig att komma till skott, men nu är den klar :-)
Jag har dock insett att jag nog borde göra en storlek större också, det här är storlek 3 mån, och jag tror att många döper sina barn senare då bebisen är närmare ett halvår eller mer.



Eftersom det ska vara till olika personer med olika tycke och smak, så har jag gjort tre olika band, som jag satt en tryckknapp bakpå, och en på dopklänningen. Det finns tre band att välja på. Ett blått, ett rosa och så det svartvita (på bilden). Dessutom gjorde jag både en hjälm och en hätta, om man vill använda en sådan. För att man inte ska tappa bort de olika delarna, så sydde jag en liten påse som mössorna och banden kan ligga i, tillsammans med tvättinformationen.


Nu är det bara att åka och lämna in den till Leksands församling och hoppas att den kommer till användning.

2 kommentarer:

  1. Främmande område för mig - mina söner är inte döpta och jag är inte konfirmerad. Man är som man är och får försöka älska sig så gott man kan, som Stefan Sundström så klokt sagt =)

    SvaraRadera
  2. Den blev ju hur fin som helst! Vilken gåva! Hoppas att de blev glada. /Kram Marie E

    SvaraRadera