lördag 9 juni 2012

Inköp från hemslöjden

Idag har jag och barnen varit på Leksands hemslöjd. Där har de så mycket vackra saker och kuddkollektionen av Lena Karlén är underbar!

Själv köpte jag några fina band



 Jag tänkte använda dem både som dekoration till kuddar etc. men jag funderar också på att använda det lite bredare bandet som dekoration på en dopklänning jag syr på.


Jag hoppas att det är ok att använda banden till annat är Leksandsdräkten. Det är ju inte lätt att veta alla gånger och inte, vilka traditioner man ska hålla på och vilka man kan komplettera med nya. Jag tror dock att man allt mer hittar fler användningsområden. Det ena behöver ju inte utesluta det andra!

5 kommentarer:

  1. Se bara på dalahästarna - de lever i allra högsta grad ett fritt liv. Till allas vår lust =)

    SvaraRadera
  2. Banden används till mycket fint har jag sett. Såg en hel del i butiken Under samma tak. Banden är ju fina!

    SvaraRadera
  3. Ja det har ni ju helt rätt i! Åh, jag vill ju också gå in i "Under samma tak". Har inte kommit mig iväg än. Efter vad jag sett på deras sida så finns det mycket fint och inspirerande där!

    SvaraRadera
  4. Vad fint, Åsa! Här ska jag läsa för inspiration! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tackar! Kul att höra. Du är så välkommen så! Kram

      Radera