söndag 8 juli 2012

Äntligen semestertid

Nu har jag äntligen semester!

Det känns härligt att få vara långledig. I fem veckor ska jag njuta av att vara ledig och få (nästan) göra vad jag vill. Barnen och jag ska ut på ett litet äventyr. Vi ska ta tåg och buss till min släkts sommarstuga, och resan kommer att ta ungefär 6 timmar. Spännande värre!

Jag har fått två beställningsjobb, superkul! Det ena är två stycken personliga kuddar och det andra är en sjal i ett specifikt garn.
Den första personliga kudden är också klar och ser ut så här


Fotot är underbart! Barnet på bilden är idag både farmor och mormor, och jag hoppas hon kommer att tycka om den. Jag har dock låtit bilden vara lite suddig, så hon får vara lite privat.

Jag måste erkänna en sak. Jag har haft obetald arbetskraft. Nä, det är inte så farligt som det låter. Jag satt och strök på märken på bomullsband och mina barn tyckte att det verkade så kul och spännande så de fick prova. Sen satt den yngsta och tog fram uppåt 20 st. När de är klara syr jag fast dem i produkterna.


Nu önskar vi bara att det slutar regna så att vi kan ha majstångsresning och tipspromenad. Det ser tyvärr inte så lovande ut ännu...

Uppdatering kl. 15:30
Majstången restes men sen blev det bullbak istället. Vanligtvis blir mina bullar små, men inte idag :-)



Något att ta med som resfika och till stugan, om de fortfarande är kvar imorgon.. min familj cirklar väldigt runt i köket just nu, bäst att jag går och tar undan en påse!!

4 kommentarer:

  1. Imponerad Åsa!! Du inte bara jobbar massor (gjorde du iaf på "min tid" på Tibble...) utan du hinner med detta också! Jättefina saker, ska komma ihåg den kudden till min mors stora dag nästa år!! Perfekt present! Ha en lugn o skön semester o krama om de fina små fotomodellerna ! Kram Madde Rosén

    SvaraRadera
  2. Men gulle dig Madde, tack så mycket för dina fina ord, det värmer!
    Det man tycker om att göra finns det alltid tid för ;-)

    Roligt, det får du gärna göra, jag säljer mycket av det jag gör här: http://lustohjarta.se/products-page/jonis-design/

    och just vad jag behöver för en personlig kudde finns beskrivet här: http://lustohjarta.se/products-page/jonis-design/personligt-kuddfodral/

    Sen kan du förstås ALLTID kontakta mig direkt så klart!

    Kramar
    Åsa

    SvaraRadera
  3. :o) Lustigt,jag bakar inte ofta bullar, men just nu står en deg på jäsning och jag ska precis nu sätta igång, skulle bara kolla nätet lite först.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, var visst bullbakardag igår! :-)

      Radera