tisdag 24 juli 2012

Back in business

Vi har kommit hem från en härlig vistelse i vackra Nordingrå. Vi har haft det underbart och tiden har som vanligt gått på tok för fort.

I bilen hem kom jag flera gånger på att vi fortfarande är lediga, och blev lika överlycklig varje gång. Annars brukar resan hem innebära dags att börja jobba igen, men nu får vi ju faktiskt fortsätta ledigheten, underbart!

Jag har äntligen skaffat mig en egen mobil, närmare bestämt en iPhone (det du fru Hemul ;-)) och imorse roade jag mig med att fota min älsklingskaffekopp med den, som jag självklart måste visa upp


Eftersom det fina vädret uteblev även idag (suck) så tänkte jag passa på att sy istället. Min yngsta har bett mig flera gånger att göra hennes personliga kudde klar någon gång, så jag påbörjade den. Jag hann klippa ut baksidan och sy en söm, därefter blev materialet upptaget:






Nej, ingen svart räka, utan en svart liten Peppe, vår katt som är hopplöst charmig och gillar att vara ivägen.

Jag kunde inte köra iväg honom utan började med ett annat projekt istället, rödvitrutiga örngott



Jag ville göra ett antal olika varianter, som inte såg likadana ut men ändå passade med varandra. Resultatet blev följande:






Bilderna blev inte de bästa, men jag är nöjd med örngotten. Nu måste jag bara bestämma mig om jag ska behålla dem själv eller om jag ska sälja dem på Lust och hjärta.

5 kommentarer:

  1. Fru Hemul är grymt imponerad! Örngotten är verkligen jättefina och leksandsmuggen ger mig habegär....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vågar jag säga att den är vit, eller blir du avis då? ;-)
      Tack för det och ja, jag älskar muggarna! De är både vackra och härliga att dricka ur.

      Radera
  2. Nu blev jag ju ännu mer sugen på att sy ju =) (Har just beställt ett tyg med katter på från Spoonflower - en evig källa till underbara tygdesigner http://www.flickr.com/photos/scrummythings/5277406842/)

    Superfina örngott. Hmm. Skulle faktiskt passa finafiskens i kökssoffan. Kanske ska du sälja dem i butiken? ;o)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, ja kanske jag ska göra det ändå! Men behöver du verkligen dem i "full storlek", d v s 50 * 60 cm i kökssoffan? Kanske du hellre vill ha dem i mindre storlek? Jag har fortfarande lite tyg kvar, så du har chansen att måttbeställa nu. :)

      Radera
    2. Glömde ju skriva att jag tycker att tyget är jättehäftigt!

      Radera