fredag 12 april 2013

Prototyparbete på min lediga dag

Jag jobbade förra helgen så idag är jag ledig. Perfekt, tänkte jag igår, då ska jag sy och pyssla massor imorgon. Vad händer? Jag får kreativitetskramp! Det är så mycket idéer och skaparlust som trängs i mitt huvud så jag blir handlingsförlamad. Men så kom jag ihåg min arbetskompis modellförslag till ett mobilfodral. Nä, jag har inte snott det, hon sa att jag fick ta den :-). Så nu har jag gjort en prototyp av den och testar mig fram. Det är ett fodral för oss som har två mobiler. Många av oss idag har ju både en jobbmobil och en privat mobil. Så här ser prototypen ut


När man stänger den, ser den ut som en fickkalender ungefär.


Jag gjorde lite större fickor, så att man skulle få plats med mobiler som har skal, och då blir lite större.



Nu ska jag bara hitta något fint tyg, så att jag kan göra en riktig. Jag ska också prova att göra en slejf, så att man kan stänga den. Eller så använder jag duffelstängning. Jag har ju två bekanta som gör snygga knappar som jag gärna skulle vilja använda. Dessa knappar i GLAD-serien är underbara:

Knappar gjorda av JA

Lev väl!
/Åsa



2 kommentarer:

  1. Vad kul att du testat min idé! Hör av dig när du har några färdiga, så kanske jag blir din första kund. / Anneli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut! Vilken knappstolek ska jag utgå ifrån? Det måste ju vara med dina fina knappar! :-)

      Radera