söndag 28 april 2013

Fodral till iPad

Igår kväll gjorde jag två fodral till min iPad. Det första exemplet gjorde mig sur och jag tappade nästan helt kreativiteten. Jag fick inte till kanterna snyggt så jag gjorde det inte ens klart.

Första försöket med fula hörn.

Som tur är finns det duktiga människor som delar med sig på nätet, så efter jag sökt lite så hittade jag bra tips på hur man gör snygga hörn med kantband, tack Josefin. För er som också vill lära er, här finns en jättebra film på hur man gör, http://josefindesign.blogg.se/2011/august/sy-horn-med-kantband.html

Detta gjorde att kreativiteten vaknade igen och jag gjorde ett nytt fodral (för sprätta upp det gamla orkade jag ju inte).

Andra försöket med mycket snyggare hörn.
Detta blev jag mycket nöjd med, så det gjorde slutfördes, med foder i satin, lock och duffelstängning.

Mina barn och man har åkt idag. Barnen har folkdansuppvisning och är så fina i sina Leksandsdräkter.

Våra underbara Leksandstöser
Då tänkte jag passa på att sy lite mer, så kanske kommer det fler bilder på nya iPadfodral.

Lev väl.
Åsa

 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar