söndag 14 april 2013

Ett steg närmare

Nu är jag ett steg närmare en färdig produkt. Det blev ett mobilfodral i jeanstyg. Först försökte jag vika in kanterna, som på prototypen, men det blev för tjockt. Därför fick det bli ett blått Leksandsband istället. På baksidan har jag strukit fast ett märke som jag köpt på Panduro Hobby.


Framsidan, en vit knapp med slejf i blommigt tyg.


Insidan, två fickor i blommigt tyg med blått Leksandsband runt kanten. Fodret är ljusblått satintyg.


Baksidan, med pärlor i silver.



Jag har ett tunnare jeanstyg, som jag ska prova med också, om det är lättare att hantera och vika in.

Må så gott!
/Åsa

2 kommentarer:

  1. Snyggt Åsa! Hur har du fäst pärlorna? Är det en färdig schablon? /Kram Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Marie! Det är en schablon man stryker fast./kram Åsa

      Radera