torsdag 8 november 2012

Tänk vad mycket lite färg kan göra

En nästan 10-årig kamp är över

Jag har börjat måla vårt innertak, lycka! Efter åratal av övertalningsförsök har jag slutligen fått som jag vill, våra innertak ska bli icke-furufärgade och vita.

Bilderna är inte de bästa, men det syns viss skillnad ändå, och framför allt, jag är mycket nöjd med resultatet.

Badrummet före och efter

Hallen före och efter

Plötsligt känns det inte som om taket ska ramla ner i huvudet längre. Jag sa till min man

"du anar inte hur glad jag är för detta. När jag kom in i badrummet imorse såg jag upp mot taket och log lyckligt!".

"Nej, men jag börjar förstå" svarade han

(och tänkte säkert än en gång på hur knasig hans fru är, men han kan ju inte förneka min goda smak, för då skulle jag ju inte valt honom ;-)).

Det kommer att ta tid och ge mycket träningsvärk (jösses så ont i benen jag fick!), att måla alla taken, men det kommer att vara värt varenda minut!

Lycka på burk - det fanns visst :-)

Måla lugnt..
/Åsa



4 kommentarer:

  1. Åh, vi har oxå såna tak. Vill! Kanske kunde man hyra in dig? =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, hmm tveksamt.. men fråga mig igen när jag har gjort: sovrummet, köket, vardagsrummet, trappen upp, mittenrummet uppe, Annies rum och Elsas rum. ;-)

      Radera
  2. Jättefint blev det! Jag fick också som jag ville här hemma och är glad för det. Annars hade vi haft 75 kvm bastu, eller 70-tals sportstuga till övervåning nu ;-).
    Hoppas högerarmen/axeln håller ut. :-D
    Kram Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, ni får gärna komma och inspektera!
      Hahahaha, ja vad är det med män och furu?! Eller är det en ursäkt för att slippa måla kanske?! ;-)
      Ja, och att benen pallar, jag var alldeles darrig i benen efter ett antal timmar. Men jag får ta det i omgångar, så ska det nog gå bra (fast jag måste ju skynda mig också så att han inte hinner ändra sig ;-))
      Kram
      Åsa

      Radera