torsdag 22 november 2012

Lite julpysslande

Jag har tjuvstartat julpysslandet lite. Tidigare gjorde jag en enkel julgrupp med en zinkbalja, tösalt, en dörrkrans, lite julband och blockljus.





Sen påbörjade jag en julkudde i lite gammaldags stil. jag hade skrivit ut "Julefrid" som stryka på bild, och tyget är linfägat med vitt bomullstyg i mitten.


Det är inte klart ännu, men jag tycker att den verkligen blev känslan av just julefrid över kudden. Jag tycker om när det ser lite gammeldags ut.

Jag har också påbörjat en till julkudde. Där ritade jag av pepparkaksformar, i detta fall julklocka, och klippte ut i olika tyger.



Inget ger så mycket stämning och ljus och eld, så jag fotade vår kamin också, med värmeljus på spiskransen.


 
 
Åh, vad jag längtar till jul, julefrid och mys med familjen. Men först: att få pyssla mera!!!
 
/Åsa



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar