söndag 28 oktober 2012

Nyöppning av butiken Lust och hjärta

Idag söndag har vi nyöppning av nätbutiken Lust och hjärta. Vi har bytt leverantör och hoppas att det kommer att gå snabbare och smidigare att hitta och handla i butiken.

Vi har också nya produkter från oss alla, samt en helt ny designer: Åsmycke, som gör underbara silversmycken! Vi har fina erbjudanden och produkter så passa på att titta in.


Jag har köpt jultyger från Stoff och stil. Jag testade att göra ett "julband" att trä på en befintlig kudde, och det blev riktigt bra.

Band runt kudde


Jag mätte längden runt kudden, klippte ut tyget, vek in kanterna och sydde fast ett dekorband på kanten. Sydde därefter ihop bandet till en ring och trädde över kudden. Bra sätt att återanvända de kuddar man har och ändå få ett "nytt" fodral. Jag tror att det visades i något av Äntligen hemma-programmen.


Lavendelkuddar
Jag har också testat att tygtrycka med en schablon som ser ut som spets från Panduro Hobby. Jag kallar dem för Lavendel. Först tryckte jag lila på vitt och sedan tvärtom.







Den första bilden ger inte riktigt rätt färger. Det lila är inte så där starkt, utan mer samma färg som tyget på bild 2. Jag får göra dem klara så att jag kan fota dem tillsammans någon dag.

Må så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar