onsdag 8 augusti 2012

Tvättstuga + syrum = systuga

Vi har byggt ut vårt hus med bl a en stor tvättstuga. Den fungerar även som klädvårdsrum och syrum därför kallar jag den för systuga.

Jag är jätteglad för den, men jag önskar att jag var duktigare på att hålla ordning där (även min man kan jag lova)!

Det har en förmåga att bli lite överfullt och väldigt fort stökigt. Här kommer lite bilder på hur det ser ut. Det får bli "före" och "efter"-bilder, så ni får se hur det ser ut vanligtvis (före-bilderna) och hur det borde se ut oftare (efter-bilderna).

Men vi börjar väl med bossen


Vår katt "Peppe"

Före-bilder







Efter-bilderna


Längst till höger är garderoberna med skjutdörrar. Inköpat på Ikea förstås. Byråerna i mitten är från Malm-serien. De till vänster är fyllda med kläder också och de till höger innehåller tyg och syprylar.


 Köksskåpen är också från IKEA. Bänkskivan kommer från Neco, numera Karl Hedin.


Hatthyllan med mina symboler för frihet och min framtid: gummistövlar och stråhatt. :-) Det är bara volangkjolen som saknas. Genom dessa ser jag mig själv gå runt på gården och mata fåren (som vi inte har än) och plocka blommor, tillsammans med mina lyckliga barn som skrattar lika mycket och högt som jag... mmm, drömma kan man ju alltid. Men det gäller att ha en vision!!!





För er som funderar på att kombinera tvättstuga och klädvårdsrum, kan jag bara säga: Gör det!

Det är så härligt att alla kläder förvaras på samma ställe och man behöver inte bära runt den rena tvätten till alla garderober i huset. En annan bonus är att garderoberna i sovrummen kan användas för annan förvaring.


Slutligen: sluta aldrig drömma och det är bra med visioner!


5 kommentarer:

  1. Wooow vilket drömrum =) Hur stort har ni igentligen? Smart det där med att ha ALLA kläder där.Kram kusin Kerstin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är en dröm som besannats faktiskt. Själva rummet är ca 24 kvadrat. Vi hade ingen tvättstuga innan, utan tvättmaskinen stod i badrummet, så jag tycker att vi fick ett större badrum på köpet. Huset är nu på ca 160 kvadrat. Kram Åsa

      Radera
  2. Liiite avis blir jag nog - som har en tvättstuga på kanske 4 kvm... Och ett hus på 84 kvm. Men vi har bott här i 20 år nu och fött upp två ungar, så tydligen går det bra det här också =)

    Och inte ska du bara ha får! Du ska absolut ha en liten flock Dexter-kor också!
    http://www.dexterforeningen.se/

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Googlade på en sak och hamnade hos dig. Sitter nu och kikar runt lite. Jag blir nyfiken på var du har köpt de vägghängda torkställningarna. Tycker det var smart att hänga flera under varandra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Roligt att du hamnade hos mig :-)
      De är köpta på IKEA och är verkligen superbra, just för att man kan fälla ner dem när de inte används. Här finns den: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10177178/

      Radera