lördag 9 augusti 2014

Återanvända kökshanddukar och dukar


Vilken härlig sommar det är! Det har varit så varmt och skönt, perfekt badväder. Trots detta slutförde jag faktiskt ett påbörjat projekt. Jag har klippt ut rutor från kökshanddukar, örngott och dukar samt sprättat loss spets från en gardin, och av det blev det en ny duk. Jag fodrade den på baksidan med ett bomullstyg. Nu fattas bara sommarstället med berså, där det gamla väderbitna bordet kan prydas av denna duk. :-)



Det blev också några flaskfodral och ljuslyktor av kuddfodral och dukar. Flaskfodralen är enkla att göra, och roligare att använda än papperspåsar. Jag tvinnar ett snöre som jag knyter om flaskhalsen.



Det är ju för varmt för att sticka och virka ännu, men jag hittade några fina garn på Gekås (Ullared), som jag inte kunde låta bli att köpa. Det blir troligtvis sockor av dem, har inte bestämt mig ännu.


Nu ska jag gå ut och vattna i trädgården och njuta av sommarvärmen.

Må så gott!
/Åsa 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar