måndag 21 april 2014

Lätt väskfrossa

Trots det fantastiska vädret, har jag ägnat några timmar inomhus och sytt. Jag blev så inspirerad av några youtube-klipp, så jag måste testa sy väskor.


Dessa två är fodrade med extra tjockt mellanlägg så de blir extra stadiga. Jag klippte ut en mall som är 20 cm upptill och 25 cm nedtill. Sydde fast en ficka inuti och satte fast magnetlås som stängning. Knappen som syns är alltså bara dekor. De var enkla och förhållandevis snabba att sy.

Den tredje väskan är vändbar och fodrad med ett mjukare mellanlägg och jeanstyget är tunnare än vanligt jeanstyg och därmed mer följsamt. Här har jag använt vanliga knappar, eftersom den ska gå att vända ut och in. 


Med jeanstyget utåt.



Med bomullstyger utåt.

Hoppas ni haft en härlig avkopplande påsk!
/Åsa


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar