söndag 23 december 2012

Snart dags för julafton

Det är helt otroligt hur fort hösten har gått.
Inför varje jul tänker jag alltid "nästa år, DÅ ska jag vara ute i god tid och köpa julklappar så att jag slipper ha ångest och stress över dem, och bara njuta av att det snart är jul".
Gjorde jag det i år? Nä!
Fast vi var åtminstone klara några dagar innan julafton.



Jag tog ledigt innan jul i år. Jag var ledig både torsdag och fredag, och det var så härligt! Det ska jag försöka göra varje år.

Igår gjorde jag nästan ingenting, och det var så himla skönt, rekommenderas varmt! Jag hade knappt ens dåligt samvete för det.

Det innebär förstås att köksskåpen inte är städade, tavlorna är dammiga, krukorna är odiskade och det är säkert dammtussar här och var, men eftersom det oftast är så övrig tid på året, så varför skulle det vara någon skillnad just på jul?! ;-)

Jag har i alla fall städat ur systugan och plockat undan jultyger och förberett plats för våren. Min man frågade om jag började följa modekatalogerna, men då svarade jag "i så fall skulle jag väl just gjort sommaren 2013 klart".

Nä, jag har inte riktigt släppt julen än, så det lär väl bli ett nytt år, innan några vårprojekt kommit igång. Nu tänker jag i alla fall njuta av julledigheten och umgås med några av mina nära och kära och skickar varma julkramar till resten!

Hoppas att ni alla får en härlig, glädje- och fridfull jul!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar