tisdag 6 januari 2015

Poncho och flaskfodral

Nu har jag äntligen gjort klart min svartlila poncho. Det har kommit beställningar som gjort att jag fått göra pauser med den, men nu så.



Alltid lika svårt att återge färgerna på foto. garnet är Schachenmayr Regia, färg: 03867. Det är 75% ull och 25% polyamid och ett lite tunnare garn, som gör att ponchon är varm men inte tjock och tung.

Igår tog jag fram tygfärg och schablonen med dalahästar jag köpt på Panduro och gjorde två flaskfodral. Med Leksandsband blev det extra mycket Dalarna. :-) 


Nu är det bara en dag kvar på min ledighet, och det har varit en härlig ledighet som jag önskade var lite längre, men det ska bli kul att få träffa alla kollegor och återgå till normala rutiner igen också.
Må så gott!
/Åsa 












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar