tisdag 18 mars 2014

Parkeringsficka

I höstas infördes parkeringskostnader på jobbet och jag löste månadsbiljett. Min nya bil hade dock ingen flärp (vet inte vad de benämns som) att sticka fast biljetten med. En snäll parkeringsvakt rotade fram en ur sin bil och gav mig, jättesnällt av honom. Problemet var att den nog legat lite för länge i hans bil, så klistret på den var inte det bästa, så en dag när jag skulle dra ut biljetten följde flärpen med, och jag fick inte den att fästa på rutan igen. Så i två månader har jag retat mig på att jag får jaga efter parkeringsbiljetten i bilen, den blåser iväg från instrumentbrädan när fläkten startar. Någon annan lösning måste jag ju komma på. Eftersom jag är en mognare kvinna.. ok, tant, så tänkte jag att en sån där plastficka man hade bibliotekskortet i, hade ju varit perfekt. Nu har ju dock tiderna förändrats, så jag vet inte ens om plastfickor i den storleken görs längre. Kom då på att jag har ju tjockare plast hemma, jag kan ju fixa en egen!



Äntligen har jag gjort den. På 10 minuter hade jag klippt ut och sytt ihop plasten samt pimpat den lite med dekortejp från Ikea. Så nu ska verkligen fläkten få jobba för att få iväg parkeringsbiljetten på golvet eller under förarsätet igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar