söndag 17 februari 2013

Nytt lapptäcke

Jag har gjort klart ett nytt lapptäcke i barnstorlek (spjälsängsstorlek). Lite "på beställning", vilket innebär att det är mycket roligare att sy täcket, eftersom jag vet vem som ska få det. Det är barnets faster som beställt lapptäcket.




Därför sydde jag på tre hjärtan för kusinerna, två hjärtan för faster och farbror och ett hjärta för bebisen själv, som heter Boel och jag har också broderat hennes namn, så att lapptäcket är helt unikt och bara hennes.

 
 


Jag har tyckt så mycket om att sy detta lapptäcke, så jag har svårt att bestämma mig om jag är klar eller ej. Jag vill inte att det ska bli för mycket, men kanske jag skulle kunna sy på något mer? Kanske måste jag bara släppa det nu... hoppas att de kommer att tycka om det, främst lilla Boel! :-)

/Åsa

3 kommentarer:

  1. Dom kommer att tycka om det. Du är säkert klar =)

    Riktigt fint, härliga färger!

    SvaraRadera
  2. Jättefint täcke! De måste blivit väldigt glada:)

    SvaraRadera
  3. Tack ska ni ha! Ja, de blev glada för det :-)

    SvaraRadera